Ta strona zapisuje w Twoim urządzeniu krótkie informacje tekstowe zwane plikami cookies (ciasteczkami). Są one wykorzystywane do zapisywania indywidualnych preferencji użytkownika, umożliwiają logowanie się do serwisu, pomagają w zbieraniu statystyk Twojej aktywności na stronie. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia przeglądarki na akceptację cookies (ciasteczek) oznacza wyrażenie przez Ciebie świadomej zgody na takie praktyki.
Zamknij








facebook
kontakt


Zajęcia w naszym przedszkolu realizowane są blokowo. To oznacza, że temat kompleksowy, który dzieci omawiają na zajęciach z nauczycielem prowadzącym, kontynuowany jest na j. angielskim i rytmice.

 

ZAJĘCIA PODSTAWOWE:

- Podstawa programowa

- Metoda Montessori

- Metoda Dobrego Startu

- Metoda Projektów

- J. angielski – zajęcia + lektor

- Rytmika/ taniec

- Autorskie projekty nauczycieli (Piękna nasza Polska cała, Zdrowa kuchnia)

- Wycieczki w interesujące miejsca

- Odwiedziny gości, od których możemy się dowiedzieć ciekawych rzeczy

- Twórcze zajęcia plastyczne

- Grupowa obserwacja psychologiczna

- Indywidualna diagnoza logopedyczna

- Indywidualne badanie pod kątem wad postawy

 

ZAJĘCIA DODATKOWE

- piłka nożna z Akademią Reksia

- tańce

- J. niemiecki

- Indywidualna terapia logopedyczna

- Indywidualne spotkania z psychologiem

 

DLACZEGO WYBRANE PRZEZ NAS METODY SĄ TAKIE SKUTECZNE?

 

METODA MARII MONTESSORI

Metoda Marii Montessori została stworzona 100 lat temu. Do dziś daje świetne efekty edukacyjne w pracy z dzieć

  • Materiał rozwojowy - Każda sala naszego przedszkola wyposażona jest w komplet materiałów Montessori, zwanych materiałem rozwojowym.  Całość materiału jest ze sobą logicznie powiązana prowadząc dziecko od ćwiczeń dnia codziennego przez kolejne działy: sensorykę, matematykę, mowę, do edukacji kosmicznej (biologia, geografia, wiedza o Wszechświecie)
     
  • Zasady pracy z materiałem Montessori:

- swobody (wyboru materiału przez dziecko, miejsca, tempa, czasu działania oraz formy aktywności)

- porządku ( każdy materiał ma swoje miejsce w sali)

- ograniczenia- materiały są w pojedynczych egzemplarzach i pojedynczych zestawach. Stosuje się je zgodnie z przeznaczeniem; dziecko pracuje tam, gdzie wybrało sobie miejsce; nie przeszkadza innym (ani dzieciom, ani nauczycielowi); jeśli coś wybrało powinno to skończyć (ćwiczenie, układanie, czy zjedzenie nalanej samodzielnie zupy);

- zasada transferu – materiał Montessori jest najpełniejszym zestawem pomocy dydaktycznych. Każdy z tych materiałów to “ogniwo”, logicznie powiązane w długi “łańcuch” . Każde “ogniwo” zawiera w sobie cechy materiału poprzednio wprowadzonego plus jedna cecha więcej. Informacje, kompetencje, umiejętności opanowane podczas pracy z materiałem dziecko przenosi na otoczenie. Przenoszenie cech w obrębie materiału i przenoszenie umiejętności na otaczające dziecko środowisko, to właśnie zasada transferu.

- zasada samokontroli - materiał montessoriański jest tak skonstruowany, że pozwala dzieciom samodzielnie stwierdzić, czy daną pracę wykonały dobrze czy źle, w którym miejscu nastąpiła pomyłka i jak ten błąd naprawić.

 

  • ·   Nauczyciel

jest pomocnikiem dziecka w jego drodze do samodzielności. Wprowadza reguły funkcjonowania grupy, wspólnie z dziećmi ustala zasady pracy, oraz czuwa nad ich przestrzeganiem. Obserwując pracę podpowiada, ale nie przejmuje aktywności za dziecko.

 

 

 

METODA DOBREGO STARTU (MDS)

 

 MDS pomaga w przygotowaniu dzieci do nauki czytania i pisania. Twórczyni metody, prof. Marta Bogdanowicz, jest laureatką nagród takich jak: Order Uśmiechu, czy Nagroda za wybitne Osiągnięcia w Dziedzinie Edukacji.

 

  • ·  Etapy zajęć MDS

- ćwiczenia ruchowe- przygotowują całe ciało szczególnie rączkę do kolejnej aktywności. Ćwiczeniom towarzyszy piosenka, która jest bazą do wprowadzenia wzoru graficznego

- wprowadzenie wzoru graficznego, w zerówce wzoru litery, o którym dzieci rozmawiają, który można dotknąć, poczuć, co daje możliwość poznawania wszystkimi zmysłami biorącymi udział w nauce czytania i pisania

- samodzielne rysowanie wzoru na tacy wypełnionej kaszą manną

- ćwiczenia relaksacyjne

 

  • ·   Korzyści

- praca MDS rozwija funkcje słuchowe, wzrokowe, dotykowo- kinestetyczno- ruchowe, oraz integruje je.

- rozwija lateralizację

- wzrasta świadomość ciała i przestrzeni

 

  • ·   Częstotliwość 1x tyg

 

METODA PROJEKTÓW

 

Pozwala na prowadzenie pogłębionych badań na temat, który szczególnie zainteresuje dzieci.

 

  • ·   Życie projektu

- Dzieci określają co wiedzą, czego chcą się dowiedzieć, i skąd tą wiedzę mogą pozyskać

- W trakcie trwania projektu prowadzą liczne obserwacje, badania, eksperymenty, ankiety, wyprawy terenowe, wspólne rozmowy, spotkania z ekspertami

- zdobytą wiedzę przekształcają w prace plastyczne, konstrukcje, czy w zabawy tematyczne

- finał projektu to wielkie wydarzenie w przedszkolu. Zapraszamy wtedy rodziców by wspólnie obejrzeć prace plastyczne dzieci oraz przebieg projektu przygotowany zazwyczaj w formie prezentacji

  • ·  Nauczyciel

Pełni rolę przewodnika, pomaga dzieciom porządkować ich doświadczenia.

 

  • ·  Rodzice

Pełnią ważną rolę w przebiegu projektu. Przynoszą materiały adekwatne do badanego tematu, wcielają się w rolę ekspertów (np. tata mechanik w projekcie ,,samochód”), wspólnie z dziećmi wypełniają ankiety, ale przede wszystkim kontynuują temat w domu.

 

  • ·   Korzyści

- MP rozwija u dzieci samodzielność i wiarę we własne siły, ponieważ ich pomysły oparte na zdobytym doświadczeniu są traktowane poważnie.

- w konsekwencji u dzieci buduje się poczucie wartości